No tietysti neulomalla tälle herrasmiehen sukat!

By knitting him Gentleman's socks, of course!

304210.jpg

Gentleman's Socks in Railway Stitch Pattern

Pattern: Knitting Vintage Socks by Nancy B.

Yarn: Sandnes Sisu, main colour no. 5563 exactly 100 g, contrast colour no. 5636 appr. 10 g.

Needles: 2.5 mm dpn's

Näitä sukkia oli kiva tehdä ja neulonta edistyi nopeasti. Olen erityisen tyytyväinen värivalintaan; tummansininen on mielestäni tylsä väri, mutta nämä mustikkaiset sävyt ovat ihan eri maata. Pääväriä riitti juuri kerä per sukka, vain metrin verran jäi molemmista keristä jäljelle. En kyllä ole aivan varma ovat sukat riittävän isot, mutta onhan minulla vielä ylimääräinen kerä kotosalla; en kuvitellutkaan kahden kerän riittävän kokoon 44.

These socks were fast and pleasant to knit and I'm especially satisfied with my choice of colours. The blueberry hues are really pretty compared to navy blue which I'm not at all fond of. I'm not sure whether the socks are big enough but there's an extra ball of the main colour left so I can lengthen the socks, if needed. I couldn't believe that one ball of Sisu would be enough for the sock size 44, but with the help of contrast colour it was just the right amount. I was left with something like 1 m of main colour after each sock.

Tein myös Kureyonin sävystä 161 ranteenlämmittimiä. Minulla oli vain yksi kerä ja tarkoitus oli tehdä yksi pari, mutta kun värivaihteluiden takia niistä tuli aivan eripariset, hankin toisen kerän. Sepä ei mennytkään aivan samoilla sävyvaihdoilla kuin ensimmäinen, mitäpä muutakaan? Toiselle parittomalle sain tehtyä samanlaisen parin pienellä pätkimisellä, mutta toisessa parissa on yksi ruskea- ja yksi vihreäsävyinen. Eipä haittaa, kauniita ovat silti ja nuo eripariset ajattelin pitää itse.

I also knitted two pairs of wrist warmers o Noro Kureyon no. 161. First I had just one ball and I made one pair of them, but as the colours were really of different worlds altogether I went and bought another ball. It wasn't alike, of course. I was able to construct one wristwarmer which matches one of the first made ones but the other pair has one brownish and one greenish wristwarmer. So what, I'm planning to keep them myself and they are beautiful anyway!  

304211.jpg

NB! Without the flash, on the darkest week of the year!!!!

(Älkää ihmetelkö rannekekuvan taustaa; kunnostusta odotteleva ruusupäällysteinen tuoli vain sopi sävyihin niin täydellisesti, että se oli otettava kuvaan mukaan. Ja pieni kitsch piristää aina. :D)