Aiemmin olen kirjoittanut vain muutaman lämmittelyviestin, mutta nyt päästään itse asiaan. Esittelyssä muutama aika sitten maailmalle lähtenyt paketti gonna-be mamille ja vauvalle:

Earlier I have written only some introductory texts but now we're getting some action. I'm also trying to make an effort and make my blog bilingual. Let me introduce you a package that left the house a while ago for a gonna-be mama and a baby:

90356.jpg

Yritin sisällyttää pakettiin mukavasti vinkkejä siitä mitä sisällä on (huom. ylijäämänappien äärinäppärä hyödyntäminen :) 

I tried to include some hints in the packaging material (please notice the cunning use of leftover buttons :)

Äiteelle:

For the Mommy:

90354.jpg

"Shoo Baby Blues" Socks

made of OnLine Supersocke Cotton with 2,5 bamboo dpn's

Ensimmäinen harjoituspari tiimalasikantapäällä ja spiraalikavennuksella. Kammottavat reiät kantapään reunassa näkyvät jopa tässä tuhnuisessa kuvassa, mutta mitäpä siitä. Nyt työn alla olevat sukat tiimalasikantapäineen ovat jo paljon kauniimmin onnistuneet.

My first attempt with this kind of heel and a spiral toe so the mistakes are not that hard to see. But I assure you, the next pair I'm working on looks much better already!

Tyttärelle (sillä sellainen sieltä pitäisi olla tulossa):

For the daughter (that's what they have promised):

90351.jpg

"My First Summer" bodysuit

Made of Schaeller Stohl Limone green and variegated with 3,5mm Addi circulars, 3mm dpn's (ribs) and 3,5 crochet hook (flower).

Malli: Mandarin Baby 0605 -lehden sivulta 7. Tein ainakin seuraavia muutoksia: tein pienemmän koon kuin oli tarjolla, tein 6 o, 1 n -joustinneuleen sijasta 5 o, 2 n, vaihdoin haarasauman napit neppareihin ja jätin toisen olkapään napeitta. Ja lisäsin tuon söpösen kukkasen.

Pattern: Mandarin Baby 0605, p.7 modified. I made a smaller size than there was available, changed the rib from 6k, 1p to 5 k, 2 p, replaced the nappy-changing buttons with snaps and left out the buttons on other shoulder. And added the cute flower.

Valitettavasti bodyn kuvasta ei näy äärityylikkäästi tehty pääntien ja toisen kädentien resori, joka on siis kerralla neulottu. (Miten niin ylpeä?) Arvatkaa, kuinka monta sukkapuikkoa? No 11... enemmänkin olis mennyt, mutta sen useampaa kolmosen puikkoa ei talosta löytynyt. Pyöröpuikko(j)a kun ei ollut ja pakko oli valmiiksi saada, mielellään heti. Mutta ei sit ole rumasti erisuuntaisia joustinreunuksia tuossa olkapäänapituksen kohdalla vaan sievästi jiirissä olevat nurkat!

Unfortunately it's not visible how stylishly the ribs on the neckline and shoulder of the bodysuit are made at one go, but I'm terribly proud of my achievement. And I struggled through it with 11 dpn's as I didn't have 3 mm circulars and couldn't wait until I could get to a store to by one (or actually several ones).