Tänään, vapaapäivänäni, eräs esimiehistäni painosti kollegani käymään sähköpostissani ja etsimään tietyt viestit minun tietämättäni. Kollegalla oli salasana, koska hän hoiti asioitani pitkän sairaslomani aikana. Hän soitti minulle tilanteen jälkeen todella järkyttyneenä ja peloissaan. Turhaan. Kuinka voisin olla hänelle vihainen, tiedän kyllä kuinka vaikea kyseinen esimies osaa olla.

Kantelin asiasta eteenpäin korkeammalle taholle. En halua ottaa oikeutta omiin käsiini, haluan, että asia käsitellään kunnolla ja että hankala esimies tajuaa, ettei kaikkea vain voi seurauksitta tehdä. Silti minua hävettää, ja koen itsekin tehneeni jotenkin väärin. Likaiset asiat likaavat kaikki osapuolet.

Today it was my day off. This afternoon one of my bosses pressed a colleague of mine to go to my email and look for certain messages without me knowing it. The colleague has my password as she took care of my business during my long sick leave. She called and told me about the whole thing afterwards, being really upset and scared. She shoudn't have been. I know how sh*tty this boss can get.

I told our mutual boss about the whole thing. I don't want to take justice in my own hands. I want the thing to be properly seen and that the difficult boss realises that one cannot do just everything without consequences. Still I feel ashamed like I have done something wrong here. Filth dirts everyone around it.