Syyskuun ensimmäinen valmistunut työ vaakatilkkuja lukuunottamatta: huopatossut. Kokeilin ohjeen uusimmasta Modasta, jossa tossut oli tehty Easystä, mutta hyvin toimi toisellakin lankalaadulla, vaikka en todellakaan tehnyt koetilkkua. Tykkään elää vaarallisesti. :P En tehnyt mitään kukkasia niinkuin Modassa oli, mielestäni ne tekivät tossut tätimäisiksi. Pidän näistä kovasti, ajattelin tehtailla näitä enemmänkin, vaikka konttiin, kun nopeat ja helpot tehdä.

The first FO of the month: felted slippers. I tried out a pattern in latest Moda, Finnish craft magazine, and it worked out fine. I used different yarn than in the pattern but it worked out fine even without testing the felting of the yarn. I like to live dangerously. :P In the mag the slippers were embellished with crocheted flowers but in my eyes they made them look granny-like. I like these a lot and I might make more of them, for example for gift stash as they were fast to knit. 

904999.jpg 

Felted slippers

Pattern: Moda 5/2007

Yarn: Gjestal Lapponica, 130 g.

Needles: 8 mm